4 Ocak 2011 Salı

EKMEK MAKİNASINDA EKMEK YAPIMI


Bir kaç ay önce aldığım ekmek makinasıyla ekmek yapmak için uğraşıyorum.Makinanın içindeki tarifle malesefki ekmek olmadı.Artık sayısını bile hatırlamadığım kadar kabarmamış,hamur kalmış ekmek attım.Malzemenin ziyan olduğuna mı yanayım,aldığım makinaya boşa para verdiğime mi yanayım,girdiğim günahlara mı yanayım bilemedim.Ama inatçılık edip pes etmedim.Makina alanların çoğunun başına bu durum geliyormuş.İnternette bulduğum bir tarifi denedim ve sonunda başardım.Bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim:
  • 300 ml.su
  • 4 ölçü kabı un(un ağzına kadar dolu olsun)
  • 1 büyük kaşık zeytinyağı
  • 1 büyük kaşık toz şeker
  • 1 küçük kaşık tuz
  • 1,5 küçük kaşık instant maya
  • ölçüler için makinanın kendi kabını ve kaşığını kullanacaksınız.
Öncelikle 300ml suyumuzu (oda sıcaklığında ılık ) kazana boşaltıyoruz.Arkasından 1 büyük kaşık zeytinyağını içine ilave ediyoruz.Hemen arkasından 1 büyük kaşık şekeri ve 1 küçük kaşık tuzu serperek ilave ediyoruz.Tuzun ve şekerin suda eriyerek daha homojen karışım yapması işimize gelmektedir.Unuda suyun üzerini kaplayacak şekilde koyuyoruz.Ben eleyerek koyuyorum.Unu bardakların ağzına kadar ,silkeleyerek iyice yerleştirerek ölçüm yapın.Unun az olması ekmeğin hamur kalmasına neden oluyor.Son olarak instant mayayı koyuyoruz.Ununzu mutlaka eleyin ve kaliteli un ve kaliteli maya kullanmaya dikkat edin.Bunlar ekmeğin iyi olmasında çok önemli .Ben söke un ve pakamaya kullanıyorum.Standart ekmek seçimini yapıyoruz.Kabuk rengi orta,ekmek boyutu büyük olarak ayarlıyoruz.Bu ölçülerle 900gr ekmek oluyor.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok: